ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК
Продужени боравак је у ОШ "Рада Миљковић" активан у објекту на Стрелишту и матичном објекту.
Учитељице раде са ученицима 1. и 2. разреда у две смене:
- од 7:30 до 16:00 часова сваког радног дана
ШКОЛСКА 2022/2023.
Продужени боравак у матичном објекту води учитељица Марија Милетић.
У објекту на Стрелишту - учитељице Биљана Рашић - замена Андријана Нешић.
Циљеви реализације садржаја у ПБ су у складу са циљевима основног образовања и васпитања (прописани законом).
Све активности ПБ су подељене на:
- Самостални рад ученика
- Слободне активности
- Слободно време.
- Самостални рад ученика
- Израда домаћих задатака – која подразумева решавање задатих задатака, учење песмица напамет, писање састава, рад у наставним листовима-уџбеницима...
- Учење – које подразумева утврђивање, систематизовање знања, помоћ у учењу, учење учења, вежбање читања и писања...
- Слободне активности
- Мала школа живота – активност која има за циљ учење, развијање и разумевање бројних способности, знања, навика, развијање интересовања, радозналости, истраживачких способности као и одговорног односа према себи и другима, животној средини и културном наслеђу. Ова активност је заступљена два пута (2 часа) недељно.
- Мали уметници – активност која има за циљ развијање музичких, визуелних и говорних способности кроз песму, игру, рецитовање и глуму. Ова активност је заступљена једном (1 час) недељно.
- Цртам, шарам, стварам – активност која има за циљ развијање љубави према ликовном изражавању, осећају за облик, боју и простор путем сликања, вајања и учења нових техника ликовног изражавања. Ова активност је заступљена два пута (2 часа) недељно.
- Слободно време
- Спортске активности
- Игре без реквизита – Ласте на жици; Берем, берем грожђе; Вук и јагње; Хватање змије за реп; Јурке...
- Игре са реквизитима – Нека бије, нека бије; Између две ватре; Гађање чуњева; Прескакање вијаче; Лимбо денс...
- Полигон
- Спортске игре (Сав тај спорт) – кошарка, фудбал, одбојка
- Друштвене активности – активности у којима ученици групно или у пару играју друштвене игре, домине, танграм, слажу пузле, коцке и сл.
- Активности по избору – активности које подразумевају гледање ТВ-а, ДВД-а, сређивање Боравка (учионице)...
Табеларни приказ фонда часова Активности
Активност | Недељни фонд часова |
1. Самостални рад ученика | |
|
10 |
|
10 |
2. Слободне активности | |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
3. Слободно време | |
|
свакодневно |
|
свакодневно |
|
свакодневно |
План и програм рада слободних активности
АКТИВНОСТ: Мала школа живота | ||
Време реализације | Назив теме | Циљ и задаци |
Септембар |
1. Пријем првака 2. Упознај себе и друге 3. Хигијена 4. Доношење правила понашања Боравка |
Упознавање себе и других, развијање свести о себи и другима, развијaње и неговање позитивних моралних особинa, ставова и уверења ученика. Развијање навике редовног прања руку и вођења рачуна о хигијени руку али осталих делова тела. Упознавање ученика са важношћу одржавања хигијене за здравље. Упознавање са кућним редом школе и доношење правила понашања у Боравку. |
Октобар |
1. Моје је право 2. Књига – мој најбољи друг 3.Здрава исхрана |
Упознавање са дечијим правима али и обавезама, разумевање значаја поштовања права. Развијање љубави према књизи и читању. Формирање навика читања. Стицање знања и формирање ставова ученика у вези са здрављем, здравом исхраном и здравим начином живота. |
Новембар |
1. Школа толеранције 2. Светски дан ТВ-а |
Упознавање са појмом толерантности и развијање свести о истој. Упознавање ученика са добрим странама тв садржаја (програма), њиховом улогом и значајем. Оспособљавање и упућивање ученика за гледање садржаја који су примерени њиховом узрасту. |
Децембар |
1. У сусрет Новој Години 2. Божић-православље |
Развијање креативности код деце кроз израду разних украса, честитки и сл. Развијање способности тумачења драмских ликова, импровизације и имитирања... Стицање и понављање знања о обичајима – обредним радњама везаним за празнике. |
Јануар | 2. Свети Сава у срцу | Стицање и понављање знања о нашем највећем и првом просветитељу. Развијање одговорног односа према културном наслеђу. |
Фебруар |
1. Љубав – наш покретач 2. Којим језиком говориш? |
Развијање и неговање осећања љубави. Развијање свести и значаја коришћења матерњег језика. Богаћење речника. |
Март |
1. Осмех за маму (баку, тетку...) 2. Реке, шуме и воде око нас |
Развијање љубави према породици. Развијање свести и навика о заштити животне средине. |
Април |
1. Ускрс 2. Дан планете Земље 3. Књига и ја |
Развијање интересовања за самостално ликовно изражавање, креативности и способности представљања својих мисли и идеја. Развијање интересовања за планету Земљу и значаја познавања планете Земље као и других планета. Упознавање ученика са најзначајнијим дечјим писцима и њиховим делима. |
Мај | 1. Моја Рада – моја школа | Развијање љубави према својој школи као и интересовања за упознавање школске средине. |
Јун | Екологија | Развијање одговорног односа и навика за рационално коришћење природних ресурса. Развијање радозналости и истраживачких способности. |
АКТИВНОСТ: Мали уметници | ||
Време реализације | Назив теме | Циљ и задаци |
Током целе школске године |
1. Драматизација | Подстицање стваралачког ангажовања у облицима драматизације и игре. Креирање и импровизовање покрета и дијалога кроз музику и игру. Развијање осећаја за музику. Стицање навика слушања музике. Упознавање са техникама слушања музике. Оспособљавање ученика за уочавање вредности и улоге музике у свакодневном животу. Неговање музичке културе покрета и игре. |
2. Музика | ||
3. Плес |
АКТИВНОСТ: Цртам, шарам, стварам | ||
Време реализације | Назив теме | Циљ и задаци |
Септембар | 1. Мали уметник сам ја | Подстицање ученика на стваралачко мишљење и деловање. Развијање способности за опажање облика, величина, боја и положаја облика у природи. |
Октобар |
1. Пано дечјих права 2. Књига – мој најбољи друг 3. Весело воће |
Развијање креативности, опажања и перцепције. Развијање способности илустрације прочитаног. Развијање способности обликовања (пластелина)... |
Новембар |
1. Кроз игру до толеранције 2. Омиљени лик из цртаћа |
Развијање свести о различитости, о значају поштовања различитости, значају сарадње, тимског рада. Развијање способности ликовног представљања ликова из цртаних филмова. |
Децембар | 1. У сусрет Новој Години | Развијање маште и креативног изражавања при изради различитих предмета од различитих материјала. Развијање интересовања за групни и рад у пару. Развијање фине моторике и овладавање новим техникама ликовног изражавања. |
Јануар | 1. Иконе свеца | Развијање маште на основу знакова и симбола. Подстицање на лично решавање ликовних порука. |
Фебруар |
1. Оригами 2. Лик Вука Караџића |
Развијање вештине прављења различитих честитки или других ствари од папира. Развијање креативности и осећаја за лепо. |
Март |
1. Поклон за маму (баку, тетку...) 2. Моја околина и ја 3. Пролећно цвеће |
Подстицање на примену научених техника ликовног изражавања. Развијање маште кроз игру, боју... |
Април |
1. Ускрс-најрадоснији дечји празник 2. „Наше“ планете 3. Књига и ја |
Учење нових техника ликовног изражавања. Учење коришћења нових материјала... |
Мај | 1. Моја Рада – моја школа | Оспособљавање за коришћење техника и средстава ликовно-визуелног изражавања. |
Јун | 1. Слободна тема | Неговање потребе ликовног изражавања кроз боје, облике... |
Наше активности можете погледати на доњим линковима.
Штафета здраве хране у продуженом боравку - 2015
Активности у боравку поводом Дечје недеље - 2015
Радови ученика из продуженог боравка на Пролећном вашару - 2015
Новогодишња приредба и продајна изложба честитки - 2014
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК 1
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК 2