Целодневна настава
ОШ „РАДА МИЉКОВИЋ“ - ЈЕДИНА ШКОЛА У ГРАДУ КОЈА ИМА ЦЕЛОДНЕВНУ НАСТАВУ!
Ова врста наставе подразумева комбинацију наставе и слободних активности. Тренутно у нашој школи постоје четири одељења целодневне наставе, два у првом разреду и два одељења у другом разреду, по једно одељење у матичном објекту и објекту на Стрелишту. Учитељи који раде у целодневној настави су:
1/2 - Јасмина Вишњевац и Марија Милетић, матични објекат
1/4 - Виолета Јоксић и Ивана Максимовић, објекат на Стрелишту
2/3 - Бојана Цанић и Горан Милошевић, матични објекат
2/4 - Биљана Стајић и Марија Кандић, објекат на Стрелишту
На основу анализа и потребе родитеља, деца могу да бораве у школи од 7.00 до 16.30 часова. Настава почиње у 8.00 часова. У целодневној настави, као посебном облику наставе, предају два учитеља. Поред обавезних предмета (српски језик, математика, свет око нас, ликовна култура, музичка култура, физичко васпитање), ученици имају наставу и из изборних предмета (грађанско васпитање, верска настава, дигитални свет, ваннаставне активности). Од првог разреда се учи енглески језик. Ученици имају самосталан и креативан рад који је саставни део плана и програма целодневне наставе. Распоред часова је направљен тако да се смењују периоди учења и слободних активности.
У целодневној настави деца доста времена проводе на свежем ваздуху – у природи, на спортским теренима. Ручак је у периоду између часова у преподневној и поподневној смени. Учитељи мењају смену, тако да су сви часови подједнако распоређени. Овакав рад омогућава ученицима да напредују брже, брже усвајају технику почетног читања и писања, јер је сваки редован час математике и српског језика праћен самосталним радом ученика, тј. часом учења. Оно што би ученици у класичној настави имали за домаћи задатак, то ученици у целодневној настави ураде у школи.
Учионице у којима се изводи целодневна настава су лепо опремљене. Све учионице имају ормариће у којима ученици остављају своје уџбенике, свеске, опрему и други прибор. Ормарићи су направљени да ученици своје књиге не морају да носе кући. На тај начин омогућавамо ученицима лагоднији и лепши боравак у школи. У време слободних активности ученици цртају, слушају музику, уче разне игре, користе библиотеку, играју се у школском дворишту, припремају приредбе за родитеље, учествују у многим културним дешавањима и на тај начин развијају позитиван однос према школи, учењу и дружењу.
Школа поседује сопствену кухињу и трпезарију у којој ученици доручкују, ручају и ужинају. Јеловник се мења сваке недеље. Води се рачуна о потребном дневном уносу различитих хранљивих састојака за децу узраста од седам и осам година.
Сваки почетак није тежак - целодневна настава, 1/2
Да је сваки почетак тежак, није увек тако, што су нам и показали ученици првог разреда целодневне наставе кроз бројне активности, са учитељицама Јасмином Вишњевац и Маријом Милетић.
Обележавање дечије недеље
Наруквице пријатељства
Да је пријатељство непроцењиво, показали су ученици првог разреда целодневне наставе и ученици продуженог боравка. Они су у оквиру ваннаставних активности правили наруквице пријатељства у чему су им помогли и ученици петог разреда. Уз песму и слаткише ученици су се дивно ружили и провели. Реализатори су учитељице: Јасмина Вишњевац, Марија Милетић и Јелена Вулетић.
Разлика између продуженог боравка и целодневне наставе
Продужени боравак је посебан облик образовно-васпитног рада са ученицима који се реализује у школи после или пре часова редовне наставе и у оквиру кога ученици имају самосталан рад и низ различитих облика слободних активности, два оброка и ужину.
Целодневна настава је посебан облик образовно-васпитног рада у коме се смењују часови редовне наставе и различити облици слободних активности и у оквиру које ученици имају два оброка, ужину и часове самосталног рада.
У зависности од потреба и услова, школа се опредељује за групе продуженог боравка или целодневну наставу, а може имати оба облика организовања.