СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ
ПРОГРАМ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА И УНАПРЕЂИВАЊА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
Стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника установа планира у складу са потребама и приоритетима образовања и васпитања деце и ученика, приоритетним областима које утврђује министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и на основу сагледавања нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника у установи.Потребе и приоритете стручног усавршавања установа планира и на основу исказаних личних планова професионалног развоја наставника, васпитача и стручних сарадника, резултата самовредновања и вредновања квалитета рада установе, извештаја о остварености стандарда постигнућа и других показатеља квалитета образовно-васпитног рада.
Лични план професионалног развоја наставника, васпитача и стручног сарадника сачињава се на основу самопроцене нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника
Наставник, васпитач и стручни сарадник систематично прати, анализира и вреднује свој образовно-васпитни рад, развој компетенција, своје напредовање и професионални развој и чува у одређеном облику најважније примере из своје праксе, примере примене наученог током стручног усавршавања, лични план професионалног развоја (у даљем тексту: портфолио).
У сачињавају личног плана професионалног развоја наставник, васпитач и стручног сарадник користи и податке из стручно-педагошког надзора и спољашњег вредновања.
План стручног усавршавања наставника, васпитача, стручног сарадника је саставни део годишњег плана рада установе и усклађен је са развојним планом установе и резултатима самовредновања и спољашњег вредновања установе.
Kao школа Вежбаоница унапређујемо капацитете наставника за креирање курикулума усмереног на развој компетенција ученика за примену иновативних метода и ИКТ алата, посебо у областима : интеркултуралности , одржив развој и образовање за иницијативу и предузетништво. Потребно је унапредити сарадњу са свим школама и актерима образовања и васпитања.
На основу новог Правилника о Стручном усавршавању и професионалном развоју, наставници ће у оквиру 44 сата СУ и ПР унутар установе, организовати и реализовати размену примера добре праксе у унапређивању квалитета наставних и ваннаставних области, као и у раду са родитељима (где ће бити стављен акценат на извођење угледних часова, учествовању у пројектима, истраживањима, активности у школи вежбаоница, активности везане за приравничке, односно менторске праксе…)
Стручно усавршавање унутар установе базираће се на:
Организацији размена/рефлексија примера добре праксе(Стручни скупови унутар школе; Стручни скупови на ФПН, студијске посете. Предметни наставници ће успоставити сарадњу са базичним факултетима и унапредити менторски рад како са студентима тако и са приправницима; остваривањем активности у оквиру приправничке, односно менторске праксе; фокус груп есарадња са институцијама на нивоу града, развијање партнерства са другим установама и развој праксе хоризонталног учења.);
Организација разних облика стручног усавршавања наставника укључујући и обуке за безбедност на интернету и дигитално насиље (Обуке, семинари, конференције);
Подстицање предузимљивости, ориjентисаности ка предузетништву и предузетничке компетенциjе ученика и наставника (стручно оспособљавање наставника за примену предузетничких компетенција, решавање проблема, лидерство и управљање тимом);
Оснаживање наставника за напредовање у струци:
У области стручног усавршавања и унутар установе, колектив ће се оснаживати за лидерство у мрежи школа Вежбаоница, мрежи ПО, као и квалитетном коришћењу Гугл учионице.
Школа ће издавати потврду за учешће свим присутним професионалцима, у складу са Правилником.
Ван установе потребно је реализовати најмање 1 програм СУ које доноси Министарство или програм из Каталога и учествовање на најмање једном одабраном Стручном скупу (конгрес, сабор, сусрети, дани; конференција; саветовање;симпозијум;округли сто; трибина; летња и зимска школа.
Стручно усавршавање ван установе базираће се на одабиру семинара о тимском раду из важећег ЗУОВог каталога.
Школа је у Модел програму ,,Учимо заједно” који се бави подршком ученика по ИОП-у (ИОП-1 и ИОП-2) који траје 3 године.
ГОДИШЊИ ПЛАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА УСТАНОВЕ
ОБЛИК СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА | РЕАЛИЗАТОРИ | ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА |
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ УНУТАР УСТАНОВЕ | ||
Угледни часови | Сва СВ | Током године |
Посете угледним часовима | Сва СВ | Током године |
Праћење угледних часова | Стручна служба | Током године |
Тематски дани | Сва СВ | Током године |
Семинари и презентације у организацији издавачких кућа | Сва СВ | Током године |
Приказ примера добре праксе | Сва СВ | Током године |
Учешће у раду Општинских актива | А. Лазаревић,С. Анжел,С. Васиљевић,М.Цветковић;А. Богдановић, В. Стојановић, Т. Јовановић, Г. Ивковић | Током године |
Пробни и завршни испит | Сва СВ | Април-јун |
Стручни скупови;Трибине | Сва СВ | Током године |
Манифестације у школи | Сва СВ | Током године |
Вебинари | Сва СВ | Током године |
Учешће у комисијама које организујеМП | Сва СВ | Током године |
Учешће на конкурсима | Сва СВ | Током године |
Администрација сајта школе | С.Прибаковић | Током године |
Менторски рад са студентима | СВ учитеља и наставници енглеског језика | Током године |
Праћење стручне литературе | Управа школе, стручна служба и наставно особље | Током године |
Обука наставника, стучних сарадника и управе – Гугл учионица, платформа „ Чувам те“ | Управа школе, стручна служба и наставно особље | Током године |
Педагошко инструктивни увид у рад наставника | Управа школе, стручна служба, | Током године |
Обуке за запослене из Програма школа без насиља | Стучна служба | Током године |