СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ

ПРОГРАМ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА И УНАПРЕЂИВАЊА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА

Стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника установа планира у складу са потребама и приоритетима образовања и васпитања деце и ученика, приоритетним областима које утврђује министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и на основу сагледавања нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника у установи.
Потребе и приоритете стручног усавршавања установа планира и на основу исказаних личних планова професионалног развоја наставника, васпитача и стручних сарадника, резултата самовредновања и вредновања квалитета рада установе, извештаја о остварености стандарда постигнућа и других показатеља квалитета образовно-васпитног рада.
Лични план професионалног развоја наставника, васпитача и стручног сарадника сачињава се на основу самопроцене нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника
Наставник, васпитач и стручни сарадник систематично прати, анализира и вреднује свој образовно-васпитни рад, развој компетенција, своје напредовање и професионални развој и чува у одређеном облику најважније примере из своје праксе, примере примене наученог током стручног усавршавања, лични план професионалног развоја (у даљем тексту: портфолио).
У сачињавају личног плана професионалног развоја наставник, васпитач и стручног сарадник користи и податке из стручно-педагошког надзора и спољашњег вредновања.
План стручног усавршавања наставника, васпитача, стручног сарадника је саставни део годишњег плана рада установе и усклађен је са развојним планом установе и резултатима самовредновања и спољашњег вредновања установе.
Kao школа Вежбаоница унапређујемо капацитете наставника за креирање курикулума усмереног на развој компетенција ученика за примену иновативних метода и ИКТ алата, посебо у областима : интеркултуралности , одржив развој и образовање за иницијативу и предузетништво. Потребно је унапредити сарадњу са свим школама и актерима образовања и васпитања.
На основу новог Правилника о Стручном усавршавању  и професионалном развоју, наставници ће у оквиру 44 сата СУ и ПР унутар установе, организовати и реализовати размену примера добре праксе у унапређивању квалитета наставних и ваннаставних области, као и у раду са родитељима (где ће бити стављен акценат на извођење угледних часова, учествовању у пројектима, истраживањима, активности у школи вежбаоница, активности везане за приравничке, односно менторске праксе…)
 
Стручно усавршавање унутар установе базираће се на:
 
Организацији размена/рефлексија примера добре праксе(Стручни скупови унутар школе; Стручни скупови на ФПН, студијске посете. Предметни наставници ће успоставити сарадњу са базичним факултетима и унапредити менторски рад како са студентима тако и са приправницима; остваривањем активности у оквиру приправничке, односно менторске праксе; фокус груп есарадња са институцијама на нивоу града, развијање партнерства са другим установама и развој праксе хоризонталног учења.);
Организација разних облика стручног усавршавања наставника укључујући и обуке за безбедност на интернету и дигитално насиље (Обуке, семинари, конференције);
Подстицање предузимљивости, ориjентисаности ка предузетништву и предузетничке компетенциjе ученика и наставника (стручно оспособљавање наставника за примену предузетничких компетенција, решавање проблема, лидерство и управљање тимом);
Оснаживање наставника за напредовање у струци:
У области стручног усавршавања  и унутар установе, колектив ће се оснаживати за лидерство у мрежи школа Вежбаоница, мрежи ПО, као и квалитетном коришћењу  Гугл учионице.
Школа ће издавати потврду за учешће свим присутним професионалцима, у складу са Правилником.
Ван установе потребно је реализовати најмање 1 програм СУ које доноси Министарство или програм из Каталога и учествовање на најмање једном одабраном Стручном скупу (конгрес, сабор, сусрети, дани; конференција; саветовање;симпозијум;округли сто; трибина; летња и зимска школа.
Стручно усавршавање ван установе базираће се на одабиру семинара о тимском раду  из важећег ЗУОВог  каталога.
Школа је у Модел програму ,,Учимо заједно” који се бави подршком ученика по ИОП-у (ИОП-1 и ИОП-2) који траје 3 године.

ГОДИШЊИ ПЛАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА УСТАНОВЕ

ОБЛИК СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА РЕАЛИЗАТОРИ ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ УНУТАР УСТАНОВЕ
Угледни часови Сва СВ Током године
Посете угледним часовима Сва СВ Током године
Праћење угледних часова Стручна служба Током године
Тематски дани Сва СВ Током године
Семинари и презентације у организацији издавачких кућа Сва СВ Током године
Приказ примера добре праксе Сва СВ Током године
Учешће у раду Општинских актива А. Лазаревић,С. Анжел,С.  Васиљевић,М.Цветковић;А.  Богдановић, В. Стојановић, Т.  Јовановић, Г.  Ивковић Током године
Пробни и завршни испит Сва СВ Април-јун
Стручни скупови;Трибине Сва СВ Током године
Манифестације у школи Сва СВ Током године
Вебинари Сва СВ Током године
Учешће у комисијама које организујеМП Сва СВ Током године
Учешће на конкурсима Сва СВ Током године
Администрација сајта школе С.Прибаковић Током године
Менторски рад са студентима СВ учитеља и наставници енглеског језика Током године
Праћење стручне литературе Управа школе, стручна служба и наставно особље Током године
Обука наставника, стучних сарадника и управе  – Гугл учионица, платформа „ Чувам те“ Управа школе, стручна служба и наставно особље Током године
Педагошко инструктивни увид у рад наставника Управа школе, стручна служба, Током године
Обуке за запослене из Програма школа без насиља Стучна служба Током године
Напомена: Годишњи план стручног усавршавања директора школе, помоћника директора школе, стручних сарадника и наставника саставни је део Годишњег плана рада школе и налази се у е –Портфолију.