Фото галерија
Угледни час из историје и српског језика „Хајдуци и ускоци“ - 2014. У петак, 28. новембра 2014. године у ОШ „Рада Миљковић“ у Јагодини одржан је угледни час из историје и српског језика. Реализатори часа биле су: наставница историје Марија Алексић и наставница српског језика Маја Лазаревић, а сарадници су били: наставник музичке културе Предраг Тодоровић и наставница ликовне културе Мирјана Ивковић. Као гости и посматрачи, часу су присуствовале наставнице српског језика Љиљана Ивановић – Јованчевић и Јелена Миљковић. Час је изведен у одељењу 7/3. Циљеви часа били су: корелација међу предметима, тимски рад, уочавање сличности и разлика између хајдука и ускока, како међусобних, тако и у оквиру историје и епске традиције. На самом почетку наставница историје је истакла циљеве часа, објаснила начин рада и истакла важност тимског рада и сарадње. Час је настављен на најлепши могући начин – музиком, композицијом посвећеном Хајдук Вељку Петровићу„Расло ми је бадем дрво“ ( Шеста руковет, Стевана Стојановића Мокрањца), коју су извеле ученице 7/3: Невена Станојевић (флаута), Кристина Ранђеловић (кларинет) и Анастасија Јевтић (вокал), а под диригентском палицом наставника Предрага Тодоровића. Након музичког увода у учионицу је ушао „прави“ Вељко Петровић, тачније ученик 7/3 Вељко Јоксимовић, одевен као прави хајдук, са опанцима, фесом, вуненим чарапама, прслуком и наравно брковима. Присутним ученицима је говорио о себи, како је постао хајдук, ко су биле његове жене, говорио је и о свом конаку који се некада налазио у главној улици у Јагодини, а који је нажалост срушен. Ученици су унапред били подељени у четири групе, а свака група је имала задатак да , у складу са тематиком часа, смисли име за своју групу. Све групе су добиле задатке: две групе о хајдуцима и ускоцима у вези са јунацима и догађајима из обрађених епских песама, а друге две о хајдуцима и ускоцима из историјских извора. Свака група је имала и задатак да одреди члана групе који ће нацртати ускока/хајдука, онако како га замишља, а да би ученици што боље урадили задатак упутства им је давала наставница ликовне културе Мирјана Ивковић. Ученици су изради задатака приступили веома озбиљно, негујући притом тимски дух, сарадњу и међусобно уважавање. Након израде групе су, једна за другом презентовале своје радове – оно што су писали и цртали. Након презентовања радова наставница српског их је питала да ли знају шта значи и чијег је порекла реч РАХАТЛУК (тур. одмор, спокојство, безбрижност). Сви су знали порекло речи, а у вези са значењем је било различитих одговора. Док су ученици, у оквиру евалуације часа, говорили о својим утисцима, који су били веома позитивни, Чучук Стана, тачније ученица Анастасија Јевтић, послужила је све присутне рахатлуком , како би овај леп и несвакидашњи час био завршен на најслађи начин. Марија Алексић, проф. историје и Маја Лазаревић, проф. српског језика |
|
ИЗВЕШТАЈ СА ЕКСКУРЗИЈЕ ОСМОГ РАЗРЕДА - 2014. (изведена 19.10-21.10. 2014. године) Релација екскурзије била је западна Србија. Екскурзија је у трајању од три дана. Из Јагoдине смо кренули у недељу у 8 часова. Преко Крагујевца и Чачка дошли смо до Овчарско-кабларске клисуре где смо обишли манастир Благовештење, који спада у споменике културе од великог значаја. Након обиласка манастира, задржавање у Овчар бањи је било кратко. Преко Ужица смо кренули пут Златибора. На Златибору смо посетили етно музеј на отвореном Старо село у Сирогојну. Ручак је организован у ресторану Кедер на Златибору, после чега су ученици имали слободно време за шетњу и обилазак Златибора. Око 18 часова смо се запутили на Тару, где смо стигли пре 19 часова. Били смештени у хотелу ''Бели бор'' у двокреветне и трокреветне собе. Након вечере, ученици су били у дискотеци која се налази у оквиру хотела. Другог дана екскурзије, после доручка кренули смо ка Мокрој гори где смо се возили Ћиром на Шарганској осмици. Након тога смо обишли Дрвенград на Мећавнику. У биоскопу Андерграунд одгледали смо краћи филм Емира Кустурице. Пре повратка на Тару, кратко смо се задржали у обиласку Дома пророка Тарабића у Кремни. Након ручка смо се упутили у шетњу планином и до 18 часова провели у организованим спортским активностима. Након вечере ученици су од 22 до 24 сата били у дискотеци. Трећег дана, након доручка смо напустили хотел и кренули ка Бајиној Башти. Пре доласка на језеро Перућац, обишли смо српски средњовековни манастир Рачу. Након краћег одмора на језеру Перућац обишли смо хидроелектрану ''Бајина Башта''. Време до ручка који је био организован у мотелу Врело провели смо у обиласку реке зване ''Година'' и водопада на тој реци. Након ручка смо кренули ка Јагодини. На путу до Ужица краћа пауза је прављена на Кадињачи где смо обишли меморијални комплекс посвећен борцима који су бранили Ужице у Другом светском рату. У договору са возачем нисмо отишли у Горњу Добрињу због лошег пута, али смо на захтев ученика кратку паузу правили у Крагујевцу, где су ученици у шопинг центру ''Плаза'' били у Мекдоналдс ресторану. У Јагодину смо стигли око 20 часова и 45 минута. Водич из агенције, возач и докторка су се максимално трудили да све буде испоштовано и да и ученици и наставници буду задовољни. Посебне похвале су упућене искусном возачу који је максимално водио рачуна о томе да вожњу прилагоди условима на путу, тако да у се у току вожње мали број ученика жалио на мучнину. Обзиром на временски период у коме је екскурзија изведена температурни услови током дана су омогућили да се све што је предвиђено планом реализује. Релација екскурзије је укључила обилазак Националног парка Тара, предео изузетних одлика Овчарско-кабларску клисуру, Парк природе Мокра Гора. На овај начин ученицима је омогућено да градиво предмета биологије, техничког образовања, географије и историје, предвиђено за осми разред, упознају непосредно. Оно на шта су наставнице посебно поносне јесте понашање ученика у току екскурзије који су били максимално коректни и испоштовали сваки договор, тако да су били похваљени и од стране особља у хотелу, као и представника агенције. Кроз разговор са ученицима сазнали смо да су и они задовољни релацијом екскурзије, смештајем у хотелу и да немају примедбе. Препорука за наредну генерацију осмака је иста релација уз обилазак Стопића пећине. Текст је написала Љиљана Глођовић Пантић. |
|
![]() |
Предавање RECAN фонда - дец . 2014. 2.децембра 2014.године,по четврти пут одржано је предавање RECAN фонда у нашој школи.Тема је била „Рециклажа лименки“.Сваке године Географска секција у сарадњи са RECAN фондом окупља ученике заинтересоване за ову тему и кроз разговор са ученицима стручњаци из ове области преносе своја знања и искуства у рециклажи лименки.Поред тридесетак ученика старијих разреда,овом стручном предавању присуствовале су наставнице географије Маријана Цветковић и Ана Милосављевић,наставница биологије Љиљана Глођовић Пантић, а све је технички беспрекорно функционисало захваљујући техничкој подршци наставника информатике Николе Петровића. |
![]() |
Јавни час - 150 година од срмти Вука Караџића. - 2014. У сарадњи ОШ "Рада Миљковић" и Народне библиотеке, у среду, 26. новембра, обележен је јубилеј-150 година од смрти Вука Стефановића Караџића и 200 година од објављивања првог српског речника. Овим поводом Стручно веће наставника српског језика ове школе, наставник музике Предраг Тодоровић, наставник информатике Никола Петровић и ученици од 5. до 8. разреда припремили су јавни час "Поносни смо што смо имали Вука".Час се састојао из више сегмената -презентације Вуковог рада и живота, квиза знања и музичких композиција. Програм су водили ученици под руководством наставнице Ђурђе Стаменић. Учесници квиза су награђени књигама од стране библиотеке. Одржана је завршна евалуација часа - своје утиске и мишљење изнело је стручно веће школе, Снежана Марковић, професор на Факултету педагошких наука и Снежана Вулић, библиотекар. |
Октобарске активности 2. и 4. разреда. - 2014. ЗДРАВ ОБРОК ! 14.октобра у одељењу 4/2 је обележена Недеља здраве хране. Ученици су говорили о значају здраве исхране. Поред ученика у програму су учествовали и родитељи који су припремили дечици здрав оброк.Деца су уживала у воћу !!! Час је реализовала Наташа Милосављевић учитељица 4/2 на часу Слободних активности. ______________________________________________________________________________ 6.октобра су четвртаци организовали са својим учитељицама Д. Милић и н. Милосављевић игру у виду квиза,бојења и цртања.Гости и учесници квиза су били другари 2/1 и 2/2 са својим учитељицама Р. крстић и В. Манојловић. Граја,осмеси,игра,машта и стваралаштво деце су обележили овај дан. ______________________________________________________________________________ Тематски дан "Јесења авантура" 10.октобра је разред 4/2 са својом учитељицом Наташом Милосављевић,релизовао амбијенталну наставу. Локација наставе је реализована на брду Руско гробље. Циљ часа је подстицање радозналости и жеље за новим сазнањима код ученика. Овакакв вид наставе су подржали и родитељи ученика 4/2 који су учествовали и помагали у реализацији наставе. ______________________________________________________________________________ Час у библиотеци Четвртаци воле да се друже са библиотекаром Живорадом Лазаревићем.Тако да је одељење 4/2 са својом учитељицом посетило школску библиотеку,поводом Месеца књиге. Четвртаци су уживали у разговору ,а тема активности је била "Књига је најбољи друг ". Након разговора,ученици су желели да свој рад и залагање поделе са наставником-библиотекаром ,па су читали своје саставе и писане песме. ______________________________________________________________________________ Волимо позориште и глуму !!! 31.октобра у округлој сали у ОШ " Рада Миљковић" ученици 4/2 су извели своје драматизације. Вођени причом "Међед,свиња и лисица", четвртаци су пожелели да се опробају у глуми. Самостално су организовали и реализовали своју представу. Представе су реализоване по групама.Ученици су сами осмишљавали: сцену,маске,костиме и сценарио. Био је то час пун инспирације,маште,смеха и хумора ! Четвртаци и учитељица Наташа Милосављевић се захваљују студентима Факултета педагошких наука у Јагодини на сарадњи и подршци у овом пројекту. ______________________________________________________________________________ |
|
![]() |
Тематски дан "Вук Стефановић Караџић", 2014 - IV ОСТАШЕ НАМ ПОСЛЕ ВУКА,ЛЕПА СЛОВА И АЗБУКА !!! 7.октобра у одељењима 4/1 и 4/2 је реализована активност на тему "Вук С. Карџић". Активност је имала за циљ проширивање знања о животу ,делу и раду нашег реформатора,као и неговање народне традиције ,креативности и стваралаштва. Аутори и реализатори наставе су учитељице , Данијела Милић и Наташа Милосављевић. |
Конкурс - Украсимо научну јелку 2014. - IV У сусрет Божићним и новогодишњим празницима,као и Фестивалу науке који се традиционално одржава по осми пут у Београду,креативни тим фестивала је расписао наградни конкурс за ученике основних школа на тему : "УКРАСИМО НАУЧНУ ЈЕЛКУ" Ученик наше школе Игњат Сретеновић (4/2) је за свој труд , креативност и залагање освојио 3. место на овом конкурсу у категотији узраста од 9-12 година. Честитамо ученику на освојеној награди! |
|
Студијска посета школи "Стеван Јаковљевић" из Параћина, 2014 19.новембра 2014. чланови Тима за инклузивно образовање, представници Одељењских већа, психолог и директор школе били су у студијској посети школи ''Стеван Јаковљевић'' у Параћину, која је Модел школа за инклузивно образовање у Поморавском округу. Чланови стручног тима ове школе су посету организовали у неколико сегмента. Најпре су нас упутили у начин функционисања саме школе, са посбним освртом на организовање и реализацију рада са децом којој је потребна додатна подршка. На примерима су нам показали на који начин се ученици млађих разреда, који раде по ИОП-у, припремају за прелазак у старије разреде. Све колеге које су биле у студијској посети се слажу да је најзначајнији сегмент посете школи било организовано присуство часовима у четвртом и петом разреду, у одељењима где има ученика по ИОП-у. Размена искустава са колегама и у погледу реализације ИОП-а како за ученике којима је потребна додатна подршка, тако и за даровите ученике такође је била јако значајна. На крају посете сви су уживали у мини- концерту који су приредили даровити ученици школе ''Стеван Јаковљевић'' у сарадњи са Музичком школом ''Миленко Живковић'' из Параћина. |
|
![]() |
Републичко такмичење у пливању - новембар 2014. Републичко такмичење у пливању одржано је на базену "Милан Гале Мушкатировић" у Београду 25.11.2014. са почетком у 9:30х. Такмичење је свечано отворио Жељко Танасковић - председник Савеза за школски спорт и олимпијско васпитање Србије, уз више телевизијских екипа које су све ово пропратиле. На такмичењу су биле присутне школе из целе Србије тако да је конкуренција била веома јака. Наш школски тим чиниле су следеће ученице: 1. Цветковић Тијана (прсно) 2. Ашанин Анђела (прсно) Морамо напоменути да је сам пласман на овако велико такмичење, огроман успех наше школе и ове дивне деце. Ашанин Анђела је постигла добар резултат, дала је свој максимум и остварила време (44,36) које је било у првих 10 по рангу. Цветковић Тијана није пливала због повреде колена али је била огромна подршка својој другарици. Вођа екипе и представник насе школе на овом такмичењу, био је наставник Маровић Филип. |
Угледни часови српског језика и биологије - новембар 2014. 25. новембра одржана су два угледна часа српског језика. Први је одржан у шестом разреду, а тема су били говорни органи и гласовни систем нашег језика. Час је урађен у корелацији са биологијом, те је наставница Љиљана Глођовић Пантић подсетила ученике на део фонетике који подразумева познавање говорних органа и објаснила им је процес настајања гласа.Наставница Љиљана Ивановић Јованчевић је поновила поделу гласова са ученицима. Након тога, ђаци су се опробали у квизу који је био занимљив не само њима, већ и посетиоцима на часу. Најважније је да су деца увидела да је циљ часа био утврђивање знања кроз игру, а разјашњене су и евентуалне недоумице које су имали у вези са овом облашћу. Аутори другог часа били су Данијела Милић, Наташа Милосављевић и Љиљана Ивановић Јованчевић. Тема је био објекат, а час је одржан у одељењима 4/1 и 4/2. Сарадници у реализацији часа били су ученици осмог разреда који су припремили пригодну мотивациону драматизацију и мини-предавање о објекту. Након рада на наставним листовима, ученици су играли игру „ Урнебесна реченица“ и тиме се час завршио у веселом духу. Закључак је био да ученици млађих разреда радо прихватају овакве начине рада и да су веома мотивисани за учење. |