АМБИЈЕНТАЛНОМ НАСТАВОМ ДО ФУНКЦИОНАЛНОГ ЗНАЊА БАЧИНА - 26.05.2016.
Друга амбијентална настава реализована у породици Максимовић, у Бачини Тема: “ЖИВОТ СА СУНЦЕМ” Учествовали су ученици II/2 ОШ „ Рада Миљковић“ из Јагодине, ученици првог и другог разреда ОШ „Свети Сава“ из Бачине и предшколска група из вртића „Дечија радост“ из Варварина са својим наставницима, стручним сарадницима и васпитачима Задаци амбијенталне наставе кроз предмете:(српски језик, свет око нас, руке у тесту, народна традиција, музичка култура, ликовна култура и физичко васпитање) 1. КАКО ИСКОРИСТИТИ СВЕ БЛАГОДЕТИ СУНЦА? 1.1. СОЛАРНИ САТ (живот у природи) 1.2. ПРИНЦИП СФЕРНОГ ОГЛЕДАЛА ГДЕ СЕ СУНЧЕВА СВЕТЛОСТ КОНЦЕНТРИШЕ У ЈЕДНОЈ ТАЧКИ, А ТА ТАЧКА СЕ ЗОВЕ ЖИЖА (извођење огледа: пржење јаја и загревање воде за чај) 2. КАКО СЕ ЗАШТИТИ ОД ШТЕТНОГ УТИЦАЈА СУНЦА? 2.1.КАKAВ ЈЕ УТИЦАЈ УЛТРАЉУБИЧАСТИХ ЗРАКА НА НАШЕ ЗДРАВЉЕ? 3.НАРОДНА ТРАДИЦИЈА 3.1. ОДЕЋА ОД ПРИРОДНИХ МАТЕРИЈАЛА (ЕЛЕМЕНТИ НАРОДНЕ ТРАДИЦИЈЕ: ЛАНЕНЕ КОШУЉЕ СА ДУГИМ РУКАВИМА) 3.2. ДЕГУСТАЦИЈА ОРГАНСКЕ ХРАНЕ ПРИПРЕМЉЕНЕ НА ТРАДИЦИОНАЛАН НАЧИН 4. ЗДРАВА ХРАНА: ТОПЛИ НАПИЦИ ОД СУШЕНИХ БИЉАКА КОЈЕ НАС ОКРУЖУЈУ , ХЕЉДИНО БРАШНО, ЦРНО БРАШНО, КОЗИЈИ СИР, БИЉНИ ПРЕПАРАТИ И МЕЛЕМИ ИЗ ДОМАЋЕ РАДИНОСТИ ЗА ЗАШТИТУ КОЖЕ ОД УЛТРАЉУБИЧАСТИХ ЗРАКА 5. ИЗВОРНА НАРОДНА МУЗИКА (соло певачи) 5.1.ИНСТРУМЕНТИ:ФРУЛА ,ХАРМОНИКА И БУБАЊ 5.2. ФОЛКЛОР (народне игре из Поморавља) 5.3. НАРОДНА НОШЊА 6. ЛИКОВНА КОЛОНИЈА под називом “АЛА ЈЕ ЛЕП ОВАЈ СВЕТ” 7. СПОРТСКЕ АКТИВНОСТИ (гађање у мету, провлачење и прескакање конопца, обарање чуњева, убацивање лоптица кроз одређени отвор) 8. ЈАХАЊЕ КОЊА И ХРАЊЕЊЕ ЖИВОТИЊА (коза,оваца, свиња и кокошака) Програм активности обухватао је часове амбијенталне наставе реализоване у домаћинству породице Максимовић, која се бави производњом соларних панела, искоришћењем сунчеве енергије и продајом струје. Домаћин је демонстрирао рад соларног сата, а касније су ученици сами одређивали тачно време. Посебну пажњу им је привукао оглед изведен по принципу сферног огледала где се сунчева светлост концентише у једној тачки, а та тачка се зове жижа.Том приликом су научили како уз помоћ сунчеве енергије могу себи да припреме оброк (пржење јаја и кување чаја). Поред тога што су се ученици упознали са благодетима сунца, научили су како треба да се заштите од његовог штетног утицаја (ултраљубичасти зраци и утицај велике врућине на људско тело). Ослањајући на знања која су ученици стекли у оквиру предмета Народна традиција говорили смо о природним материјалима (као што су лан, вуна итд. од којих се шије одећа) као једном виду заштите тела (коже) од штетних сунчевих зрака. Том приликом су се упознали и са детаљима колико здрава храна припремљена од органских намерница доприноси здравом начину живота. Упознали су се са лековитим биљкама из нашег окружења и њиховој примени (припремали су мелеме за заштиту коже и кували чајеве). У оквиру музичке културе свирали су на традиционалном инструменту – фрули и уживали у чаробним звуцима које она производи у рукама професионалаца. Предшколци васпитне групе из вртића су им извели сплет игара из Поморавља. У оквиру амбијенталне наставе је била организована ликовна колонија под називом „Ала је леп овај свет“ где су сви учествовали, а Петра Милићевић, ученица II/2 наше школе је освојила треће место. Обрађена тема ЖИВОТ СА СУНЦЕМ подстицајно је деловала на ученике мотивишући их да постављају бројна питања. Спортским активностима, које нису биле такмичарког карактера, учврстили смо наше пријатељство уз обећање да ћемо се срести и наредне године на заједничким задацима, пратећи план и програм предвиђен за трећи разред. Радни дан смо завршили јахањем коња равничарским ливадама. Овај вид наставе ученицима пружа трајна и функционална знања, применљива у свим животним ситуацијама. Учећи изван учуоница, на практичним примерима, у природном окружењу, тематски повезујући целине, ученици изграђују здрав стил живота, формирају ставове и обликују личност, јачају компетенције из различитих области и припремају се за дуално образовање. Живи са Сунцем и паметно користи његове благодети!- је порука са којом су се ученици разишли до новог сусрета.