СТУДИЈСКА ПОСЕТА у оквиру пројекта „ Развионица“-ИПА - 2015.
Датум: 04.06.2015. Закључци: У уводном делу сусрета домаћини- ИПА тим школе вежбаонице ОШ „Рада Миљковић“ , приказао је анексе Школског програма, креиране по упутствима са Обуке за примену ОНК. Размена са гостима је била фокусирана на ОНК, тематско планирање, на пројекте учења. На могућа решења у односу на реализацију тематских часова, дана, недеља.... Након размене, уследила је посета часовима са циљем приказа примера добре праксе у настави усмереној на учење и развој међупредметних компетенција. На часу српског језика са темом „ Марко Краљевић у Косовском циклусу и историји“, гости су могли да виде два наставника како заједно воде час- проф српског Љиљану Ивановић Јованчевић и проф историје Марију Алексић. Њих две су заједно и планирале час, а да би сви циљеви часа били остварени-гости на часу су били и осмаци, као вршњачка помоћ за одговаре на квизу о Марку Краљевићу и историјским приликама његовога доба. Час је почео креативно и оригинално: костимирани ликови Цар Лазар, царица Милица, Марко Краљевић и мајка Југовића представили су се сиховима из песама. Уследио је квиз са питањима различитог нивоа тежине- која су се односила и на косовски циклус песама и на историјске чињенице. Ученици максимало активни! На часу биологије , код проф биологије Љиљана Глођовић Пантић, реализација наставне теме „Кичмењаци-систематизација кроз дијаграме“ је била такође пример развијања међупредметних компетенција, као и повезивања предметних компетенција: биологије и математике. Ученици максимално активни- од самог почетка часа са проналажењем своје групе, преко тимског разврставања карактеристика за групе кичмењака, до презентације. На крају часа сви су уживали у дигиталној анимацији којом су обједињени сви одговори. Након коментарисања часова и сумирања утисака о оствреним циљевима и исходима, уследила је презентација примера добре праксе у интегрисаним темама: одрживом развоју(Јелена Миљковић и Владимир Петровић) , професионалној оријентацији(Сања Прибаковић, Гордана Милорадовић, Весна Тодоровић) и интеркултуралном образовању(Љиљана Ивановић Јованчевић, Ђурђица Стаменић, Даница Јегдић, Лепосава Младеновић, Слободан Вукић). Гости су изнели своје утиске о презентованим примерима-сви су били позитивни и једном речју, све су биле похвале на рачун виђеног . Такву процену су дали и у евалуацији, као и писаним утисцима о посети. Наредни кораци: Како су наше две школе већ сарадници у пројекту Професионална оријентација у Србији и обе са статусом ТОП менторске школе – проширићемо сарадњу и изван ПО, како би настава била усмерена на учење и развој компетенција-како у „Ради“ , тако и у „Вуку“! И како би се унапредио менторски рад са студентима-будућим наставницима.