„Мали принц“ и култура понашања у оквиру слободне наставне активности Домаћинство

У оквиру пројекта на нивоу седмог разреда, ученици су се кроз дело „Мали принц“ бавили темама културе понашања, одговорности и међуљудских односа, повезујући књижевне поруке са свакодневним животом и садржајима слободне наставне активности Домаћинство. Анализирајући понашање ликова, ученици су уочили различите облике односа према другима и заједници. Кроз групни рад, за сваки лик издвојили су и илустровали поруке које се односе на пожељне и непожељне облике понашања. Мали принц је препознат као симбол искрености, пажње и уважавања, док су ликови попут Руже и Лисице указали на значај бриге, стрпљења и одговорности у међуљудским односима. Ликови Краља, уображеног и пословног човека послужили су као пример понашања које није усмерено на заједништво, док је фењерџија истакнут као позитиван пример одговорности, рада и поштовања обавеза – вредности које су важне и у оквиру домаћинства. Кроз овај пројекат, ученици седмог разреда су показали да књижевно дело може бити полазиште за разумевање реалних животних ситуација. Повезујући „Малог принца“ са домаћинством, ученици су развијали свест о лепом понашању, одговорности и значају сваког појединца у заједници.