ОШ ,,РАДА МИЉКОВИЋ“ УЧЕСТВУЈЕ У МЕЂУНАРОДНОМ ПИЛОТ ИСТРАЖИВАЊУ O РАЗВОЈУ ЧИТАЛАЧКЕ ПИСМЕНОСТИ - ICCS 2022
Датум: 19. Mart 2021 12:36 Категорија: Постигнућа
ОШ ,,Рада Миљковић“ у Јагодини и њено издвојено одељење 4/6 разреда у Вољавчу су изабрани да учествују у PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) истраживању . Ово међународно испитивање развоја читалачке писмености у четвртом разреду основне школе се по први пут организује у Републици Србији. У истраживању укупно учествује 170 школа Републике Србије.
Међународним истраживањем развоја читалачке писмености – PIRLS мере се постигнућа ученика у четвртом разреду основне школеи њихова искуства у вези са учењем читања код куће и у школи. Изабран је четврти разред основне школе (узраста 10 година) јер представља важну прекретницу у развоју читалачких компетенција ученика. Читалачка писменост у PIRLS истраживању се односи на способност разумевања и употребе писаних језичких облика. Такође, подразумева способност разумевања различитих врста текстова, као и читалачке навике и ставове. Циљ истраживања представља прикупљање и анализирање података о читалачким компетенцијама ученика четвртог разреда основне школе, као и података о породичном и школском контексту који утичу на учење читања.
PIRLS истраживање организује Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) из Холандије. Ова асоцијација окупља различите научноистраживачке институције и владине институције широм света које реализују PIRLS истраживање у националним оквирима. Прво PIRLS истраживање спроведено је 2001. године.
Носилац овог истраживања у Републици Србији је Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, а потписник спровођења студије је Министарство просвете, науке и технолошког развоја.
PIRLS истраживање је реализовано 17.3.2021. године у издвојеном објекту ОШ ,,Рада Миљковић“ у Вољавчу. У истраживању су учествовали ученици 4/6 који су добили сагласност родитеља, њихови родитељи, директор школе и учитељица Маја Тодосијевић. Школски координатор и администратор овог истраживања је учитељица Гордана Митровић.
Након истраживања ученици су рекли да су се уплашили истраживања, али да је оно било веома занимљиво и да су доста занимљивих и поучних информација сазнали.